Baka, baka liten kaka?

Idag ska jag fika med Linda.
Vi har inte träffats på hela veckan, men det blir ju så ibland, karriärkvinnor som vi är ju rätt busy!
Jag har bakat helt underbart goda chokladmuffins som jag ska bjuda henne på.


Här har ni receptet:

Kladdiga chokladmuffins:

2ägg
2dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
4msk kakao
2tsk vaniljsocker
1krm salt
100gr margarin eller smör
1hel kaka mörk blockchoklad
Marshmallows


Smällt fettet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker poröst.
Tillsätt mjöl, kakao, salt och vaniljsocker som du siktar ner i smeten för att undvika klumpar.
Häll sedan i fettet och rör om ordentligt.
Hacka bolckchokladen i ca 1cm stora bitar och blanda dessa med smeten.
Fördela smeten i formar och tryck därefter ner små marshmallows bitar i varje form.
Tre bitar per muffins blir lagom.
Grädda i 200grader i ca 15 minuter i mitten av ugnen.



Jag brukar alltid minska sockermängnden i recepten när jag bakar.
I orginalreceptet är det 3dl socker.
Så brukar du göra samma sak, minska då inte på receptets 2dl socker.



Peace and love!