Till Limpi!

Hej Limpi!
Välkommen till Pers matskola.
Idag blir det smaskens på menyn.
Se å lär.

Detta behöver du till 3 personer:
1gul lök
Makaroner till 3 personer ca
1 paket bacon
Lite färsk eller fryst blomkål och/eller broccoli
1förpackning Creme Bonjour med smak KarlJohan svamp eller Indian curry
Salt
Peppar
Grillkrydda
(för att lyxa till det lite stek kyckling i små bitar och krydda med curry, till Indian curry varianten)


1. hacka löken, skiva baconen och fräs dessa i stekpannan.



 
2. Krydda med salt, peppar och lite grillkrydda



3. Koka makaronerna (helst vanliga, inte snabbmakaroner)



4. Fräs blomkålen och/eller broccolin.
Glöm inte att röra om med jämna mellanrum.



5. Limpi! Nu har makaronerna kokat klart!



6.Häll av makaronerna



7. och häll i dom i stekpannan och blanda.
Stäng av värmen på spisen.



8. Nu är det dags för Creme Bonjouren.
Själv tycker jag att den med KarlJohansmak är snäppet godare än curryn.



9. Häll i och rör om ordentligt



10. färdigt att servera!


Det är ju inte världens vackraste maträtt, eller världens nyttigaste, men en av de godaste
och väldigt enkel att göra!



Do it!
1 ingy:

skriven

mm nu blev jag hungrig.;)



du, vi tänkte fira lite på black lion på lördag! vet inte om mitt mail kommit fram, det verkar ha kommit skräppostlådan hos många. de som vill äta gäller kl 19. (måste boka bord så hör av dig isf). de andra kan komma förbi o tan en öl eller flera när de vill. we will be there!

både jesper och jag har nya karriärer att fira! och goodbye mitt gamla jobb framförallt! ;)

kram!