Våga klä upp dig!

Något jag stör mig på är att folk nu för tiden inte klär upp sig när det är fest, kalas och andra högtider.
Bröllop känns som det enda tillfället då man anstränger sig numera.

Okej om det vore så att man fortfarande köpte finkläder, men använde dem även i vardagen och att det på så sett blandades ut. Dvs att folk var mer välklädda till vardags.
Tyvärr är det ju precis tvärtom!
Vad är det för fel på folk nuförtiden?!

Detta syndrom tillhör  framför allt medelklassen. Överklassen kalasar på i fina blåsor dom, precis som sig bör.
Själv älskar jag att klä upp mig och göra mig extra fin. Älskar att få bära mina finklänningar.
Det är en speciell känsla med finkläder, dom förhöjer känslan och gör tillställningen mer speciell tycker jag.

 
En fin klänning, gärna i ett mjukt feminint material, klackar och självklart fina underkläder under detta.
Pricken över i:t, en riktigt snygg väska och /eller smycken.

Svårare än så är det inte (jag lovar).
Alla plaggen ovan kommer från underbara Nelly

*uppmuntras nu*