Julklappar

Nu är jag nästan klar med julklappsinköpen.
Per är klar, även syster och bror, mor och far.
Det är bara mormor som är kvar att handla till. Ska klura ut nått fin fint till henne.
Linda och jag har bestämt att vi inte ska ge varann julklappar längre, av samma anledning som nedan.

I år har jag en annan inställning till julklappar och den hysteri det medför i så många familjer, även i vår familj.
Nästa år ska jag säga ifrån till vissa släktingar att de inte behöver köpa något till mig.
Det är så onödigt då jag får så mycket julklappar ändå.

För mig är det viktigt att personen i fråga får användning av det jag köper.
Vill inte köpa bara för sakens skull utan det ska vara tanke bakom varje klapp.

Är riktigt nöjd med det jag ska ge i år, jag tycker det är roligare att ge än att få.
Älskar att gå å klura på vad jag ska köpa till mina nära och kära.


Idag är det faktiskt bara 16dagar kvar till julafton!
Tiden går på tok för fort ibland.








1 ingela:

skriven

vi slutade med julklappar för ett par år sedan. vi ger till barnen, sen köper vi lotter för 200 kr och slår in och delar ut. :) alldeles lagom!