Att sy ett innertak

Usch vad trött jag är idag. Sitter nästan å sover här på jobbet =(

Gick upp vid 05.30 i morse och sydde klart Tobbes innertak till hans Buick.
Det tog 3timmar att få dit den svarta långhåriga teddyn på mallen, som jag sytt tidigare.


Så här gick det till:

1. Först så mätte vi upp innertakets längd och bredd och måtten mellan skenorna som håller innertaket på plats.
2. Jag tog ett blått bomullstyg och tillverkade mallen i.


3. Kanalen att trä skenan igenom


4. För att det svarta tyget inte ska bli slappt så sydde jag fast det brevid skenkanalen.


5. Så här ser den långhåriga teddyn ut


6. sydde fast teddyn för hand.


7. färdigt!

Innertaket ligger dubbelvikt på denna bild, därav att det ser så litet ut...

Ska be tobbe ta några bilder så ni får se hur det ser ut på plats.
Återkommer angående detta.


Later!


1 chanette:

skriven

ha ha ah vi fuska lite då vi skulle fixa nytt innertack till min killes grand prix.. vi köpte lim spray ha ha.. men funka kanon.. de sitter där det sitter och vi har tryckt i dioder i det så ser porrigt ut ha ha.. bordelrött som jag kallar det.. coolt blev det