Bästa julskivan (finns på spotify)

Har julstämningen infunnit sig hos er i stugorna ännu? Det har den i allafall gjort här. Jag pysslar med de sista julklapparna och fixar här hemma. Har bla tillverkat en minigran av grankvistar. Julmusiken strömmar ut ur högtalarna och bästa julskivan överlägset är "Nu tändas tusen juleljus" med Agnetha & Linda som ni hittar på spotify. Bästa låtarna på den skivan är "Bjällerklang" och "Nu står julen vid snöig port" Lika bra att ni undersöker saken så ni inte missar nått ;) Minns att jag hade den skivan när jag var liten och det är väl det som gör den så speciell. Skivan är inspelad 1980 och är fortfarande bäst!

1 djävulensadvokat:

skriven

Den skivan minns jag minsann från min barndom, den fanns i föräldrarnas skivsamling (bland abba-skivorna) och spelades alltid på den gamla philips-stereon från sjuttiotalet vi hade hemma. Tala om nostalgi!