Att lägga ner sin själ i sitt arbete

Det har blivit lite glest med blogginläggen den senaste tiden och det beror främst på att jag jobbar och jobbar. Har fått fler beställningar än någonsin den senaste månaden och det är underbart. Det gäller dock att vara fokuserad och älska det man gör, annars skulle det aldrig fungera att kombinera två jobb. Jag säger ofta ifrån till nöjen pga arbete, men jag älskar ju att sy och sysslar hellre med det. Sen är det viktigt att hitta balansen mellan arbete och vila. Att slita ut sig lönar sig inte och utan vila blir arbetet inte bra utfört. Viktigt för att veksamheten skall fungera är förutom att lägga ner i stort sett all sin lediga tid att man vet vad man ska prioritera att göra först. Fixar man inte dessa två saker kan man lika gärna lägga ner företagandet och ägna sig åt det vanliga livet. I dagens läge ploppar det upp företag hej vilt, alla tycks vilja satsa, men jag tror inte folk vet hur mycket som faktiskt krävs av en som företagare. Det är ingen dans på rosor som man kan ägna sig åt när man känner för det, det gäller att leverera om man ska vara en bra företagare. Det krävs även tålamod, vilket jag är tacksam över att jag är och varit utrustad med de senaste 10åren. Min dröm är att kunna bli företagare på heltid och det är vad jag jobbar mot och drömmer om just nu =)

         

1 Emm:

skriven

You go girl!!!

Pöss