Min bästa deg någonsin

Idag har jag haft fullt upp. Började dagen med ett möte med rörmokaren som ska renovera vårt badrum kl 08,00 i morse (brukar sova så dags så det var ett elände att kliva upp kl 07,15). Därefter åkte jag in till tandläkaren i Norrköping och lagade ett hål. Nu behöver jag förhoppningsvis inte besöka dem förrän om ett år *glädjeskutt*.
Sen bar det av till mataffären för att handla några ingredienser till middagen och dagens brödbak. Testar ett nytt brödrecept idag och degen är fantastisk, går inte beskriva med ord, men jag har aldrig varit med om en så fantastisk deg tidigare hur bra som helst båda att göra och arbeta med, fantastiskt. Nu står bröden på jäsning i 2h. Ska bli spännande och se hur de blir och smakar. Här är degen lite tidigare idag när den vilade i en oljad plastbytta med lock i 45minuter:






1 Gojja:

skriven

hoppas de blev gott! snygg skål;)