Magasin



Idag stör jag mig på dagens alla tidningar riktade till modeintresserade tjejer. Värdelöst skräp är vad det är! Tråkiga modebilder med fula kläder. Jag finner ingen inspiration alls i dessa tidskrifter längre och inte finns det något att läsa i dem heller. Style by, Elin Klings tidning fick mig att ge upp för några månader sedan, tidningen inleddes nämligen med nio uppslag reklam! (om jag inte minns fel.) Chic är en av få tidningar som jag anser fortfarande håller måttet, billig är den dessutom.

Det tråkiga med detta i-landsproblem är att jag vill ju läsa sådana här tidningar, jag vill se fina bilder med snygga kläder och se och läsa om detta, men syftet är ju att inspireras.
Det var skillnad förr. Prenumererade på Elle när jag var runt 17-22år och då rev jag ut sida efter sida och tapetserade väggarna i mitt rum med alla vackra bilder. Detta händer i stort sett aldrig numera. Vet inte om det kanske beror på att modet blir allt med slätstruket? Samtidigt känns det som en total motsats till dagens alla underbara pojkar och flickor där ute i världen som faktiskt kan klä sig och gör det på ett fantastiskt inspirerande och kreativt sett. Tänker på människor man hittar exempelvis lookbook och i få utvalda bloggar.


Vilka modemagasin tycker ni är läsvärda?

1 Gunilla De luxe:

skriven

Den här har ju inte kommit ut ännu, men det kanske kan vara något??

http://www.minboudoir.se/