I love eco

Eco är verkligen på modet just nu.
Man kan läsa artiklar om ecokläder och kravmärkt mat precis överallt.
Massmedia är inte så dumt alla gånger.
I detta fall behövs verkligen att media trycker på för att vi konsumenter ska få ett större utbud av bra ecoprodukter.

Jag tror att fler och fler köper dessa produkter och faktiskt tänker till.
Jag kan ta mig själv som exempel, jag har påverkats från att inte bry mig särskillt mycket, till att faktiskt tänka på detta dagligen.
Jag använder tygväska istället för plastpåsar, jag väljer kravmärkt då bra sådana produkter erbjuds, jag källsorterar och komposterar.
Jag äter mindre kött och jag köper närodlad frukt och grönsaker när det finns att köpa.
Det är faktiskt inte alls svårt att bidra till en bättre miljö!

Samma sak gäller kläder.
Vi konsumerar som aldrig förr, men tänker du på att ett billigt plagg ofta är tillverkat av barn.
Billiga priser är toppen, men barnarbete? Nej då betalar i alla fall jag hellre lite mer för ett plagg som inte stödjer den indrustin.

Tänk till vad det är du stödjer när du inhandlar något nästa gång.
Tar du ditt ansvar?

1 Anka:

skriven

"Det är faktiskt inte alls svårt att bidra till en bättre miljö" Tycker det låter kul när liket drar ca 2 liter milen =)