Något som gör mig arg

är företag som inte sätter kunden i fokus och gör allt för att kunden ska känna sig välkommen.
Nu har jag råkat ut för detta igen, denna gång hos Nautilus gym.

Var och provtränade där förra tisdagen och har sedan dess varit riktigt sugen på att börja träna.
Problemet är bara att kontrakten inte varit klara.
Jag har ringt tre gånger sedan provträningen och bett personalen fixa kontrakten, med uteblivet resultat dock.
Har försökt få tag på instruktören vi hade på provträningen dessutom, men hon har trotts mina meddelanden inte hört av sig.

Jag tycker detta är grymt dåligt och inte alls acceptabelt!
Företagen borde värna om sina kunder och behandla oss med respekt.
Det är vi kunder som gör att företaget går runt, tyvärr kan man dock oftast som kund inte göra så mycket.
I detta fall kan jag välja ett annat gym, men då känner jag att det kan vara, då det inte finns några bra gym i denna stad. Nautilus är mitt första val.
Tycker det är svårt att komma igång med träningen och detta gör knappast saken bättre.

Problem är till för att lösas så denna morgon åkte jag in till stan och besökte gymmet personligen eftersom att det inte hjälper att ringa dit.
Personalen i receptionen ryckte mest på axlarna åt saken ,men hjälpte mig i alla fall att fylla i kontrakten.
En positiv sak var dock att Nautilus sommarerbjudande nu kommit vilket innebär att skriver man kontrakt från och med 1/6 så får man träna gratis hela sommaren.
Tur för dom att erbjudandet fanns, för det gjorde mig lite gladare.


På återseende!
1 ingela:

skriven

ah, ja det är dåligt! skumt. hoppas ni kommer igång snart!

mm inte kul alls. vi får se vad som händer - kanske ska det startas ett nytt liknande företag men de väntar på kontraktet... chefen är från england och deras kontrakt brukar inte se så bra ut jämfört med sveriges...

ha det bäst och ta hand om dig!

kram!

3 Johanna:

skriven

heh jo de hade jag:D HAHAH:P

2 ingela

skriven

ja just ja: jorå det går väl framåt tror jag... hittar nåt jobb ibland som jag verkligen vill ha. men har oturen att alla stannar upp i sittsökande. lång historia, men de jag verkligen hoppats på har lagt jobben på is. :( suck.