Daisymae.se -kommande stuff

Hann med en sväng till tygaffären innan jobbet.
Hade gärna velat besöka loppisen oxå, men det hade blivit alldeles
för stressigt och stress vill vi inte beblanda oss med.
*ler*

Har ju som jag tidigare tjatat om en fotning i Avesta i helgen.
Jag har verkligen varit duktig och sytt upp en massa nya plagg till den fotningen.
Ca 10 plagg kommer att fotas.

Här hänger dom å väntar.

I söndags sydde jag tre helt nya plagg + att jag syddeklart 2 plagg som nästan var klara.
"Flamingo rising" i svart, "Sin" i hallonrött, kritstrecksrandigt  fodral, "Daisy" i rött och en midjehög klockad kjol med vita prickar, i samma tyg som "Sin".

                    
"Flamingo Rising"       "Sin"                            "Daisy"

Här håller jag på med "Flamingo rising"


Dagens inköp:
Svart tyg till en ny blus med svarta och vita detaljer.
Hoppas hinna sy klart den till helgensfotning.
Rött brett satinband till en ny svart finklänning.
Tygprov på det underbara satintyget med stretch i, i fantastisk lila nyans.
Tyget som klänningarna "Daisy" , "Rose" och Graveyard rock är sydda i.

Dessa tre klänningar går numera få i färgerna:
svart, rött, vitt, creme, lila och grå

             
"Daisy"                      "Rose"                      "Graveyard rock"




Dagens inköp.


Hoppas verkligen fotningen blir toppen i helgen och att bilderna blir grymma!

1 Anonym:

skriven

Åh vad vackra plagg du gör, var inne och tittade på din webshop! Synd att dom bara sträcker sig till 42 dock.. Det finns inga shoppar knappt som har lite större storlekar.. Jag tror att du skulle tjäna hur mycket som helst på att göra större storlekar också, för vi som är tjocka vill också ha fina kläder och är beredda att betala för det (det gör vi redan nu..) :) Ett tips bara.. Underbar affär har du och det är så roligt att se så fina kläder..

3 Anonym:

skriven

Det låter jättebra! Skall jag mejla dig i kontaktfältet på din hemsida då? :)

2 Daisymae

skriven

Svar till Anonym: Kul att du gillar min design ler



Jag skulle gärna sy plagg i större storlekar. Anledningen till att jag inte gör det är att jag inte har någon att prova plaggen på. Passformen är verkligen viktig och jag vill sälja plagg som sitter bra.

Provdockorna som finns att köpa sträcker sig upp till storlek 42 i måtten, så där är det kört.



Alla förslag om hur jag ska lösa detta problem är varmt välkommna =)



Skulle oxå vara besviken om jag inte hittade fina plagg, även big chicks har ju rätten att kunna klä sig i underbara klänningar söta kjolar och fina liv.





Jag har ett förslag på hur jag ska kunna påbörja detta projekt.

Intresserad av min design i storlek större än 42?

Hör av dig så kan jag sy plagget du är intresserad av, skicka det till dig så du får kolla passformen.

Sitter plagget bra behåller du det. Missnöjd sänder du det mig åter och får pengarna tillbaka.



Kan det vara något kanske?











4 Daisymae

skriven

Svar till Anonym: Ja det kan du göra =)