Årskrönika 2009

Nu är 2009 snart slut och vad passar inte bättre då än en årskrönika:

Januari:
I januari var landskapet vitt


Per skadade sin hand och var sjukskriven i 10veckor


Mitt hår var mörkrött


Februari:
I februari fyllde jag år och fick bla en super bra dammsugare i present

 
Jag bjöd på semeltårta   och fick fina lackskor av min syster
   

Det kom upp en massa nya fina plagg på daisymae.se
     


Mars:
I mars började jag sälja min design på Misoui i Linköping.

Jag läste böcker som "Den hemlige kocken" och lärde mig mig om allt fusk i matindustrin.


Jag bakade en massa bröd


Lagade goda grytor


och gjorde apelsinmarmelad


April:
I april var jag trött, stressad och energilös.

Mitt hår var eldigt rött


Vi började kolla runt på olika hus och köpte ett hus i Ringarum.
Vi köpte även en ny bil; opeln.



Maj:
I maj köpte jag mig en likkista


och hade likbilsvänner på besök


Jag köpte mig en stegräknare och insåg att jag rör på mig på tok förlite!



Vi lämnade Loddby bakom oss.






Juni:
I juni hade vi semester och flyttade in i vårt nya hus.
Vi renoverade i en hel vecka.
Jag insåg att Per är en jävel på att tapetsera. Fint blev det!
     

Hela juni gick åt till att fixa med vårt nya hus.


Hann sy lite tärningar oxå



Juli:
I juli var vi på Power big meet, vilket var underbart men samtidigt misslyckat.
Försäljningen gick halvbra och det regnade alldeles för mycket.

Vi fixade till garaget så att likbilen fick plats.


Smart va!


Broder Daniel doumentären gick på bio


Den 25/7 dog min farmor =(


Augusti:
I augusti (och resten av året) åt jag alldeles förmycket choklad och
andra onyttigheter.


Jag fick en jätteorder av Butik 142 i Östersund, som numera säljer min design.

Jag var på kryssning med jobbet


Jag började med camebridge.



September:
Gick ner 5kg i vikt

Inser att min livsstil inte är den bästa och att jag skulle behöva träna mer och äta sundare.
Lyckas inte komma igång riktigt med detta projekt.


Jag shoppar lite väl mycket kläder och äter ännu mer skräpmat.





Oktober:
I oktober la jag upp nya plagg på daisymae.se



Jag hade massor att göra hemma.


Men inget att göra på jobbet.


Jag flög för första gången


Planet tog mig och chefen till Berlin och Venusmässan.


Där fanns det massor av halvnakna flickor och våra leverantörer och annat branschfolk.


Vi hade en massa middagsbjudningar.



November:
Jag blir besatt av serien "True blood"


Vi bestämmer oss för att renovera köket och börjar leta efter bra kök.


Vi staplar ved
 

Paradise Hotel börjar



December:
Jag dricker alldeles förmycket energidryck


Det var snöstorm och vi fick jätte mycket snö!


Kallt som fan var det oxå


Jag fick en svart fin adidasklocka i julklapp och en spahelg på alla hjärtansdag 2010!


Det har varit ett händelserikt och bra år i år!
Hoppas att nästa år blir minst lika bra.

1 Anonym:

skriven

Hej! Mycket händer på ett år, men något så enormt fint som dina klänningar har jag inte skådat på länge! Har så länge velat bli den människa utanpå som ja är innuti, rockabilly brud...men jag kommer aldrig till skott! Råd och hjälp? :)



Linda

2 Daisymae

skriven

Svar: Kul att du gillar min design ler

Jag planerar att skriva ett inlägg om din fråga inom kort. Tips på hur man bygger upp en bra rockabillygarderob, insperation mm.

Det viktiga är att ta första steget i rätt riktning, ingen har allt från dag 1.

=)