En nära döden upplevelse?

Hej bloggen!
Det är med väldigt blandade känslor jag sitter här och skriver. (skrev detta inatt 02,41).

Jag har avlidit.
Jag har drunknat på mina förlädrars lantställe.
Det var inte meningen, men tyvärr blev det så.
Det är väldigt frustrerande att vara död.
Jag vet inte om jag är död på riktigt eller om jag är i en spökfas.
En sak är säker, jag är inte vid liv iallafll.
Jag ser mina nära sörja min död.
De planerar även mitt avsked.
Det märkliga är bara att jag har planerat min begravning själv, in i minsta detalj.
Eftersom det här är en dröm så är vissa detaljer väldigt märkliga.
Min mor anser att jag ska få vila på havets botten och detta trots att dom har hittat min kropp!
Märkligt.
Nej det kan jag inte acceptera. Det är inte den enda punkten jag har varit tvungen att styra upp.
Jag känner mig så levande fast att jag är död.
Jag kan inte ligga på havsbotten och fundera vidare. Det funkar liksom inte.
Jag måste begravas.
Ska jag kremeras eller ej?
Jag har valt ut en fin outfit och en jättefin mörkgrå blank kista.

Hoppas ni förstår att allt detta är frustrerande.

Ska man verkligen kunna göra allt detta när man är död?
Ska man ens kunna tänka?
Direkt efter min död var jag noga med att visa mina kära att jag är här bland dem.
Jag tror att dom vet det nu.
Det är svårt att berätta att man är ledsen. Att kunna säga förlåt. Att förklara att det inte var meningen att dö.

Jag har vaknat till lite halvt flera gånger under drömmen och "sett" mig ligga i min säng.
Trotts det har jag inte kunnat avgöra om jag faktiskt lever eller inte.
Väldigt obehaglig känsla.

Jag minns att jag scannat av sovrummet för att kontrollera om det finns en dörr till andra sidan där. En dörr som i normala fall inte finns.
Så var inte fallet.

Är det såhär en nära döden upplevelse känns montro?

(detta drömde jag inatt)
1 tessan:

skriven

usch vilken konstig dröm.

ja hoppas det är lite så, att man kan se sina kära efter att man har dött, och att man återförenas på andra sidan typ. kram