Renovering på g

Som rubriken avslöjar, vi ska renovera hemma. Först ut är badrummet på övervåningen som bara är ett tomt rum idag, det finns inte ens golv där. Det är ett halvstort rum med bra potential.





Sen ska vi bygga en finare entre, för den vi gar idag är så extremt ful.
Det ska bli en klassisk förstukvist med tak och små bänkar där man kan dricka
te och filosofera.



Slutligen, en altan. Den ska sträcka sig runt hörnet på huset till baksidan,
så vi både får sol och skugga.



Just nu letar vi hantverkare och jag hoppas vi anställer en bra sådan inom kort för jag vill börja nu!

1 malin:

skriven

Hej Malin:)

Här är Malin som ni köpte huset av:) Alltid lika kul att följa din blogg och se hur fint ni gör vid huset. Hoppas att ni trivs. Som jag sa den dagen vi skrev huspapprena så är min nuvarande kille plattsättare och murare så han gör alla såna jobb om ni vill ha tag i en bra och noggrann kille så är han det, han har jobbat i ca 20 år som det. Men det är bara att höra av er om ni är intresserade så kan han komma ner och titta på vad ni vill ha gjort.

Tel.0768582355 till mig så får ni hans tel nr av mig.

/Malin Nilsson

3 mailn:

skriven

hej igen:)

han jobbar på ett företag som heter Åby fasad, ni kan kolla upp det på internet om ni önskar. Men han jobbar även på fritiden så att säga med att göra badrum och så:)

Som sagt bara att höra av er om ni vill. Du får hans jobb nummer som ni kan ringa på mellan 7-16 0733-149340 han heter per broman.

Ps....ja...jag vet grannen, att vara tyst är svårt ibland;) men men...såg att eran närmsta granne i det röda huset ska flytta...

//Malin

5 Malin:

skriven

Hej!

Absolut:)

Ja...Per och Malin...bra namn;)

//Malin

2 Daisymae

skriven

Svar: Hej! Kul att du hittat min blogg =)

Vi trivs jättebra i huset. Det enda jag har att klaga på är vår pratglada granne rakt över gatan ;)

Tack för erbjudandet! Jobbar han för nån firma som kan göra hela renoveringen? Iså fall är det jätteintressant då vi är i full gång med att hitta bra hantverkare. Mvh Malin

4 Daisymae

skriven

Toppen, vi har några företag på gång, men funkar det inte med dem så ska jag kontakta honom =)

Lite kul att du oxå har en Per nu, precis som jag haha.

Lite synd på grannen i röda huset för dom tycker jag är bra. Såg att "till salu" skylten var borta nu så antar att det är sålt. Både läskigt och spännande att se vem som flyttar in.

Mvh malin