Jakten på de perfekta jeansen

När man bygger upp en bra fungerande garderob, oavsett vilken stil man har, så tycker jag att det är viktigt att man börjar med vardagsplaggen, för det är ju dessa man använder mest. Visst är det roligare att köpa fina klänningar som lämpar sig bäst på fest, men de hänger ju mesta delen i garderoben.
Grunden i vardagsouytfiten är ett par riktigt snygga jeans. Tänk på att välja en modell som smickrar din kropp och att de sitter perfekt, fortsätt leta om du inte känner dig 100% bekväm i dem. Var kräsen när du köper kläder, plaggen behöver inte kosta skjortan men välj kvalitet framför kvantitet det lönar sig alltid i längden. 
Köp aldrig jeans på internet om du inte vet exakt vilken modell och storlek som passar dig. Prova alltid jeansen och prova många par så du ser och känner skillnaden.

Själv väljer jag ett par mörkblå stretchjeans med lite högre midja, rak modell som går vika upp nertill som på bilden nedan.










 







1 Carolin:

skriven

Hej måste bara fråga har du hittat några sånna jeans som inte kostar hur mycket som helst ? :)

3 Carolin:

skriven

Okej, då vet man på ett ungefär vart man ska vända sig för att hitta ett par riktigt snygga jeans.



Måste även säga att din blogg är grym, alla oliak tips och bilder med mera :)

2 Daisy Mae

skriven

Svar: Jag är grymt nöjd med mina Levisjeans (de påminner om jeansen på första bilden i inlägget), priset 999kr kan väl diskuteras. Jag har dock slutat köpa billiga jeans från exempelvis hm, passformen är inte alls bra på dessa och kvaliteten ska vi ju inte ens prata om. Det lönar sig helt enkelt att betala extra och få ett 100%bra plagg.

4 Daisy Mae

skriven

Svar: Tack =)

Jag köper förresten mina jeans på JC eller Carlings. Prova många olika jeans så känner du vilken skillnad det är och be personalen om hjälp =)