Vackert väder

Jag är nog sista människan i vårt avlånga land som fattar när våren/sommaren är här. Jag brukar upptäcka i juni att man inte behöver jacka och att sommarskorna borde åkt på för länge sen. Jag jobbar inomhus hela dagarna och även på förmiddag och kväll då jag syr. Jag är aldrig ute och njuter av det vackra vädret. Man läser på andra bloggar att de tillbringar hela helgerna och annan ledig tid i parker och på uteserveringar, det solas, grillas och äts glass.
Jag är inne och syr, inget ont mot syendet i sig, men jag missar liksom sommaren varje år. I år ska jag försöka ta tillvara på sommaren till max, jag får väl sitta ute och sy helt enkelt! Och idag är jackan hemma och sommarskorna på ;)


Nu är bästa tiden, allt blommar och det doftar ljuvligt ute. Myggor, flugor och getingar besväras man ännu inte av och temperaturen är perfekt.