Måndag

Nu har halva måndagen gått och jag har fått en hel del gjort idag. En bra start på veckan helt enkelt =)
Jag är förövrigt smått beroende av Oreokex doppade i te med mjölk. Oemotståndligt säger jag bara!

1 djävulensadvokat:

skriven

Oreos och mjölk är sannerligen en delikatess! Ett sannskyldigt bevis på frökens goda smak. Har fröken provat ballerinas kladdkakevariant än?

3 djävulensadvokat:

skriven

Ja, kombinationen av det söta i kakan och det milda i mjölken fungerar väldigt bra. Det är som att äta en liten kladdkaka utan att för den skull behöver göra en stor kaka.



5 Daisymae:

skriven

Nej det har jag tyvärr inte. Har inte ägnat mig åt denna typ av aktivitet på ett par år nu. Det är ledsamt när man tänker på det, men man vill ju gärna dela en promenade i mörkret på en av alla kyrkogårdgångar med någon som delar detta intresse. Herrn vet vad jag menar. Själv då?

7 Daisymae:

skriven

Jag måste oxå besöka Prag i framtiden för det lär vara fantastiskt. Blir nog inget sthlm för mig inom en snar framtid, men när jag har vägarna förbi så skulle det vara trevligt om Herrn ville promenera brevid min sida i mörkret.

9 Daisymae:

skriven

Det är det nummret som gäller ja.

2 Daisymae

skriven

Nej det har jag inte gjort. Är det något Herrn kan rekomendera?

4 djävulensadvokat

skriven

Apropå ingenting, har fröken planerat några kyrkogårdsvandringar till helgen? Det är ju säsong för detta nu - att skåda de vackra haven av lyktor som lyser upp nattens mörker är en syn som får själen att flämta lite.



Har ni några trevliga kyrkogårdar i din omgivning?

6 djävulensadvokat

skriven

Det var tråkigt att höra. Man behöver skåda den stilfulla döden i vitögat ibland. Själv var jag ju på sommarsemester i Prag, en utmärkt stad för detta syfte. Pragborgen med Vituskatedralen innanför murarna var en höjdare. Blir det några stockholmsbesök för frökens del? Passa på till nästa helg, då finns mycket vackert att beskåda i natten. Det är dags för ett besök på norra begravningsplatsen.

8 djävulensadvokat

skriven

God morgon, bästa fröken! Om det blir pragbesök kan jag även rekommendera att du tittar in på tortyrmuséet, både spännande och skrämmande på samma gång.



Vore utmärkt trevligt att med fröken ta en nattlig vandring på stadens främsta begravningsplats. Hur kontaktar man fröken bäst, gäller numret som står på förstasidan här?