Åka buss

                    
                     Bild från mardrömsfärden.

Under oktober månad har jag fått möjligheten att åka buss gratis till jobbet. Detta är ett ypperligt prova på tillfälle som man kunde ansöka om i början av sommaren. Gårdagens färd till jobbet var dock en mildare mardröm. Bussen var rejält försenad och det var alldeles för mycket människor på bussen för min smak. Avskyr att komma försent så var lite lagom stressad. Dock visade det sig att man numera (det var typ 10år sen jag åkte buss senast) även får åka med expressbussarna på månadskortet. Expressbussarna är svaret på mina böner just nu. De stanna nära mitt hem och nära mitt jobb så det känns nästan som att ha privatchaufför till jobbet. De stannar bara på några få hållplatser och tiderna för avgång passar mig perfekt. Dessutom är det mycket färre människor på dessa bussar. Kan det bli bättre?

Om det fortsätter fungera så här bra kommer jag absolut fortsätta åka buss till jobbet hädanefter =)