Årskrönika 2011

2011 har varit ett bra år på många sätt. Året då vi renoverat en massa, men annars mest tagit dagen som den kommer. Året här präglats av ledighet, med tid att ägna till det som känns bra.



Januari:

I januari fotade vi bästa Rut i plagg från nya barnkollektionen. Den 13 januari lanserades barnkollektionen och en helt ny webbshop.






Februari
I februari fyllde jag 30år. Jag fick bla denna fina bokhylla av Per.



Systeryster bakade de fina tårtorna till kalaset



Mycket fokus på sömnad och nya webbshoppen även denna månad och bilderna på sötaste Lova lades upp i shoppen.




Mars

I mars sydde jag kostymdräkter till Svenska kyrkan. Kul med lite annorlunda uppdrag mot vad jag är van vid.



Våren kom till oss.






April

I april började den efterlängtade badrumsrenoveringen efter mycket om och men.






Linda och jag åkte till huvudstaden och shoppade i det underbara vårvädret. Tog tyvärr inga bra bilder denna dag. Här dricker vi iallafall varm choklad.




Påsken var helt underbar med riktig sommarvärme och sol. Vi tillbringade den på landet i solstolarna.




Vi målade om uteplatsen




Renoveringen av badrummet rullade på.






Maj

Första maj bjöd på den årliga cruisingen i regn.



Badrummet blev färdigt och väldigt bra.




   


Vi påbörjade altanbygget i mitten av maj med att gjuta pålarna.



Vi bytte även ut garageportarna till vita fräscha portar.



Jag sydde upp en helt ny kollektion i amerikansk 70-tals/gypsyanda.





Juni

Altangolvet byggdes klart. Det blev stort och rymligt och väldigt bra. Förstukvisten och altanräcke planerar vi att bygga under 2012.










Vi fotade den nya kollektionen Tiger Ann. Anna och Ebba var modeller.







Juli

I juli åkte vi som vanligt till Västerås och power big meet. En av årets bästa händelser.



Vi besökte även Hot Rod Reunion. Det var många år sen vi var där senast och vi hadedet riktigt trevligt.





Augusti

I augusti hände det inte så mycket om vi tittar i bloggarkivet.

Per och jag firade dock 5år tillsammans.

Vi hängde en del med Linda och Olof. Vi var bla på smultronstället och på manesa och drack goda drinkar.







September

I september fick jag nya bilder av Fanny Mae på klänningen Graveyard rock i rött.



Per fyllde 30år och vi var i Dalarna där det bjöds på tårta.




Oktober

I oktober skickade jag en svart fodralklänning och tre nya pennkjolar till Fanny Mae för fotning. Hoppas få dessa bilder snart.





Jag sydde även upp två långklänningar som Miss emm fotades i. Dessa bilder är inte heller helt klara ännu.






Jag och familjen var och hälsade på brorsan som tyvärr flyttat till Stockholm.




November

I november kom Fanny Mae ner till Norrköping och vi fotade 25 nya plagg.





Jag sydde upp fem nya barnklänningar.





December

I december lanserades en ny kollektion






Snön höll sig mestadels undan denna sida om vintern och det har varit en mild och dimmig men stormig vinter. Mig gör det inget, jag tycker det är skönt. Har fått nog av de två senaste vintrarnas snö och kyla.